Welkom op dit blog.



Omdat thuisblijfmoeders en huishouden bijna uitgestorven begrippen aan het worden zijn, is hier een "huishoudblog" met luchtige maar ook vooral handige (vergeten) tips en tricks rond het huishouden.



Ik hoop dat deze blog jullie van dienst kan zijn als je snel eens iets wil opzoeken..



Succes en veel leesplezier!


zaterdag 1 augustus 2015

Pompoenentijd!

Hoewel het de eerste tekenen zijn dat de zomer op zijn retour is, vind ik pompoenen in en om het huis erg leuk staan.
link
Binnen hou ik ze wel lang mooi.
Buiten niet, maar daar is een oplossing voor: door ze in de smeren met slaolie, nemen ze geen vocht op en kunnen ze weken lang mooi staan..
link

2 opmerkingen:

  1. Ik doe het altijd met blanke boenwas, meubelwas uit een pot of blik. Is nog wat dikker en steviger dan slaolie. Werkt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het altijd met blanke boenwas, meubelwas uit een pot of blik. Is nog wat dikker en steviger dan slaolie. Werkt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen